НТМ - Новини Твого Мiста

  • leftlayout Layout
  • rightlayout Layout
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Главная
Плюмбум, або Небезпечна гра Печать E-mail
Рейтинг статьи: / 0
ХудшийЛучший 
13.02.2012 11:18

Публікації нашої газети з проблем дільниці транзитної республіканської автодороги, яка проходить через наше місто, викликала – будемо відвертими – доволі велику зацікавленість населення міста. В своїх телефонних дзвінках та листах в редакцію городяни (особливо ті, хто проживає поруч з дорогою) гаряче підтримують ініціативи наших обранців в обласній раді щодо виводу транспортного потоку за межі міста, повідомляють про вплив трафіку на будинки, цікавляться, чи знають в місті про всі подібні проблеми.

carВ липні минулого року «Проспект Трубників» проінформував, що через місто щодоби проходять близько 6,5 тис. автомобілів транзитного транспорту. Це 270 авто на годину або чотири-п’ять одиниць транспорту за хвилину. Весь парк автотранспорту нашого міста становить близько 26 тис. одиниць. Багато це чи мало? Як весь цей транспорт впливає на наше місто? Як та ким відстежується та оцінюється вплив цієї армади на здоров’я жителів міста? Спробуємо розібратись...

Відомо, що при існуючому рівні технологій автотранспортні засоби викидають в атмосферне повітря близько 200 шкідливих речовин. До негативних впливів з боку автотрафіку відносяться забруднення середовища відпрацьованими газами, твердими викидами, шумом, вібрацією, пилом від зношення покриття доріг та шин тощо. Орієнтовний ранжир домінантних факторів впливу такий: діоксид азоту, шум, бензопірен, оксид вуглецю, вуглеводні, сполуки свинцю, сажа, пил. Існують розроблені та затверджені методики, які дозволяють обчислювати викиди автотранспорту з урахуванням конкретної ситуації на вулично-дорожній мережі. Варто згадати про декілька світлофорів на 16-кілометровій дільниці республіканської автодороги, що проходить містом, та хоча б один раз побачити результат одночасного «старту» транзитного транспорту на зелене світло.

Автомобіль є низько розташованим пересувним джерелом викидів забруднюючих речовин – їх джерело розташоване на рівні, де людина вдихає повітря. Це сприяє швидкому надходженню забруднень до організмів. Більш конкретно зупинюсь на проблемі свинцевого отруєння, яке стало предметом хімічних та медичних досліджень. Батькам малюків належить пам’ятати, що у фарбниках для кольорового поліграфічного друку міститься до 0,5% свинцю. Досліджено, що підвищення вмісту свинцю та інших забруднень, пов’язаних з автотранспортом, фіксується у повітрі на відстані до 100 метрів в бік від автодороги! Тому вкрай неприпустимо випасати корів та кіз вздовж автотраси (що в Нікополі робиться часто-густо на всій довжині вулиці Херсонської!), годинами тримати відкритими овочі та фрукти, виставлені поряд з дорогою на продаж (це вже «болячка» всієї країни), гуляти біля доріг із жвавим рухом дітям. Свинець, як стверджують медики, стає причиною «відкладеної токсичності», а при наявності свинцевого забруднення – хочу наголосити на цьому! – є достатньо підтверджень формування агресивності у дітей, зниження їх розумового розвитку. А тепер згадаймо, що вздовж цієї дороги в нашому місті розташовані дві школи – друга і тринадцята.

Поки що в різних звітах зустрічається усереднений показник викидів від рухомих джерел в 10 тис. т, які необхідно додавати до викидів підприємств міста загальною кількістю 26 тис. т. Хто ж має відстежувати, готувати та оприлюднювати цю інформацію? В першу чергу, це повинні робити органи місцевого самоврядування, які – згідно із законодавством – є базовою основою для забезпечення контролю за станом довкілля на своїй території. Власників автостради Запоріжжя – Кіровоград (Державну службу «Укравтодор» та ДАК «Автомобільні шляхи України») зовсім не цікавить обсяг викидів транзитного автотранспорту в межах нашого міста.

Саме цим має опікуватись Нікопольська структура Держуправління охорони навколишнього природного середовища в Дніпропетровській області. Нагадаю, що до складу Нікопольського регіону, крім нашого міста, входять Марганець, Орджонікідзе, Апостолівський, Нікопольський та Томаківський райони. За загальним обсягом викидів підприємств регіон віднесено до п’ятого місця в області. Саме по лінії Держуправління з метою посилення державного контролю за дотриманням природоохоронного законодавства і зменшення забруднення викидами автотранспорту щорічно проводяться заходи «Чисте повітря». Ці заходи здійснюються у відповідності до затвердженого нормативного документу у взаємодії з Державтоінспекцією МВС та представниками місцевої влади.

До цього часу заходами «Чисте повітря» охоплюються лише автотранспортні підприємства міста – без врахування автомобілів приватних осіб і підприємців та визначення впливу транзитного транспорту. Тому насправді поки що більш влучною назвою для акції було б «Напівчисте повітря». У нас є всі можливості дослідити проблему негативного впливу автотранспорту на місто і його населення, підготувати відповідні матеріали, обґрунтування необхідності об’їзної дороги та винести це все для реагування на необхідній владний рівень. Як говориться, необхідна лише політична воля та бажання виконати передвиборні програми. Щоб вирішити проблему об’їзної дороги, вже сьогодні зусилля в цьому напрямку з боку депутатів обласної ради Олександра Фельдмана та Володимира Куціна необхідно підтримати органами місцевого самоврядування і обов’язково врахувати в новій екологічній програмі. Термін діючої закінчується в поточному році.

Вячеслав ССАНДУЛ

 

Статья предоставлена лучшей газетой Никополя — "Проспект Трубников". Подписывайтесь на газету в специальном разделе нашего портала - "ПОДПИСКА", а также во всех почтовых отделениях. Свежий номер "Проспекта" Вы сможете приобрести в точках продажи прессы.

AddThis Social Bookmark Button
 

Нам интересно Ваше мнение по затронутой выше теме. А что думаете Вы? Ваши мнения лягут в основу нашей дальнейшей работы. Лучшие высказывания будут опубликованы в "Проспекте Трубников".